Analyse af Gram Slots hjemmeside

Gramslot tænker meget på landbruget, de har helt siden 1660 gået meget op i landbruget og i dag drives landbruget helt økologisk, de vil gerne styrke og videreudvikle landbruget. Gramslot har siden starten tænkt på landbruget, det gjorde de ved at de startede med at omlægge 440 hektar frugtbar jord til økologisk drift, hvor de nu i dag driver økologisk landbrug på hele 1300 hektar. Økologi for gram slot er jord, dyr og natur drevet med respekt, samt kvalitetens af deres produkter. Gram slot snakker også om hvordan bæredygtighed også er økonomisk, altså om hvad vi udsætter vores kroppe og omgivelser for, og derfor går de meget op i kvaliteten af deres produkter. Gram slot tænker meget på fremtiden, de vil gerne sætte nye og bedre standarder for dyrs levevilkår og deres naturlige foder. Gram slot har mange forskellige produkter, hvor deres mest populære er deres mejeriprodukter, den måde at disse produkter får sådan en god kvalitet er ved, at køerne for frisk græs, som vil give højt indhold af sunde fedtsyrer i deres produkter, dermed for køerne også forskellige urter som giver produkterne gode og mange mineraler, de forskellige urter er også sunde for køerne, da det giver dem en varieret kost. Desuden er deres emballage lavet af ca. 40% kridt, og andre naturlige bindemidler, ved at der er så mange naturlige stoffer i betyder det så at denne emballage er en af de mindst forurenende emballager, igen ligesom Rokkedahl har De et samarbejde med Rema 1000 om at sælge deres varer der. Så man kan se, at gram slot tænker på fremtiden, de vil gerne have at køerne får et bedre og et sundere liv, og dermed kan de få deres produkter i god kvalitet, samt holde deres køer sunde og raske.

I storytelling beskriver Gramslot at de gerne vil sætte meget fokus på deres dyrs velfærd, og åbenhed, og det gør de for at vise at man godt kan drive et økonomisk bæredygtigt landbrug mens man også har respekt for naturen. Som nævnt tidligere i bæredygtighed om produkterne hvor de beskriver, at køerne for en varieret kost af både frisk græs og urter, så deres mejeri produkterne kommer til at bestå af mange mineraler, og at deres emballage som er lavet af 40% kridt og andre naturlige bindemidler, kan man sige at dette er en ”Unique Selling proposition” da de beskriver meget fakta om deres produkter, og da deres produkter vil være meget sværere at lave af andre, da køerne skal have den rigtige føde, og emballagen skal være lavet af det samme eller bedre stoffer, og at det vil være nemmere, at bruge den tradionelle måde at malke køer på. Gramslot går også mere op i storymaking end storytelling, da de mener, at de laver en historie frem for at fortælle en, ved at de tænker på fremtiden af verden med deres produkter, da de gør det anderledes end andre virksomheder som sælger mælk, både med kvaliteten, og emballagen og ovenikøbet kommer det til at forurene planeten mindre.

Kilder:
http://gramslot.dk/
http://easystudy.dk/markedskommunikation/positionering

Kommentarer

Populære opslag