Analyse af Heinz Ketchup Reklamen

Kilde: Pinterest.com

Lad os starte ud med det visuelle af billedet så kan man se en Heinz Ketchup flaske der står på toppen af en tomat-plante, og det viser de nok for, at man kan se at det er en ketchup som er lavet af helt naturlige stoffer. på flasken kan man se det ikoniske Heinz Ketchup mærke. Der er også en ny skrift på flasken, der står "Guess what my bottle is made of?" og så kan man se "Plantbottle"  mærket hvilket betyder at flasken er lavet af 30% plante og er 100% genbrugelig.

Billedeteksten skriver "Introducing Heinz Ketchup in new Plantbottle packaging. Plant one on the table." og igen skal sloganet nok betyde at det er helt naturligt lavet. Så er der også mærket for "Plantbottle" der forklare hvad mærket står for. Man kan også se at under "Plantbottle logoet står der, at prisen for denne økologiske ketchup koster lige så meget som en ikke økologisk, og Heinz har valgt at gøre dette for at sikre en bedre fremtid for vores planet, og dem som køber varen vil hjælpe med dette.

Meningen med dette billede er at vise at Heinz vil være mere økologisk, de har gjort dette ved at lave ketchup flasken ud af ca. 30% plante, og af genbrugeligt plastik. De har også valgt ikke, at sætte prisen højere end en ikke økologisk Heinz ketchup, selvom det nok er mere kompliceret at lave, det har de nok valgt ikke at gøre for at få flere kunder til at købe den økologiske ketchup, og dermed kan verden gøres mere grøn.

Kommentarer

Populære opslag